Le lezioni dell'insegnamento cominceranno il giorno 20 settembre nell'orario indicato nella programmazione didattica.
Martedì / Tuesday 9:00 - 10:00
Giovedì / Thursday 14:00-15:00
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La prenotazione deve essere effettuata mediante il seguente link, che genera automaticamente un invito per videoconferenza. La modalità di ricevimento standard è in presenza nell'ufficio del docente presso la Sede di Santa Marta, 1° piano, stanza 189. Se si desidera svolgere l'incontro a distanza, si prega di inserire una nota nella prenotazione.
Controllare gli avvisi sulla pagina della Scuola di Ingegneria per possibili variazioni.
The reservation must be made via the following link, which automatically generates a videoconference invitation. During office hours you can meet me at the office, Santa Marta campus, 1st floor, room 189. If you prefer an online meeting, please state it in the notes of the reservation.
Please check the notices on the School of Engineering page for possible changes.
Professore Associato (S.S.D. ING-IND/14) presso il Dipartimento di Ingegneria Industriale dell’Università degli Studi di Firenze.
1997: laurea in Ingegneria Meccanica conseguita presso l’Università degli Studi di Firenze con votazione 110 su 110 e lode. Tesi dal titolo: “Un metodo automatico per la progettazione avanzata dei sistemi albero-mozzo”, svolta in collaborazione con FIAT Auto. La tesi è risultata vincitrice di un “premio ATA/FIAT per Tesi di Laurea”.
2001: dottorato di ricerca in Progetto e Costruzione di Macchine (XIII ciclo) conseguito presso l’Università degli Studi di Firenze, sedi consociate Università di Bologna, Genova e Padova. Tesi dal titolo “Sviluppo di tecniche di ottimizzazione per la progettazione meccanica”, supportata dal Centro Ricerche FIAT.
Legenda
Associate Professor (S.S.D. ING-IND/14) at the Department of Industrial Engineering, University of Florence.
1997: Degree in Mechanical Engineering (5-years course) from the University of Florence with a grade of 110 out of 110 cum laude. Thesis entitled: "An automatic method for the advanced design of shaft-hub systems," carried out in collaboration with FIAT Auto. The thesis was the winner of an "ATA/FIAT award for Graduate Thesis."
2001: Ph.D. in Machine Design (13th cycle) from the University of Florence, affiliated sites University of Bologna, Genoa and Padua. Thesis entitled "Development of optimization techniques for mechanical design," supported with a grant by FIAT Research Center.
Eng. Baldanzini carries out his research activities in the field of design, construction and testing of machines, components, structures and mechanical systems, with particular reference to land vehicles. Areas of specific interest are:
Please refer to the list of scientific publications for more details on individual research topics.
The above activities have been developed mainly within research projects with national or international consortia:
In particular, Eng. Baldanzini was local coordinator in the 2BESAFE, GOAL, MEBESAFE, PIONEERS, SAFE-UP, TRANS-SAFE and MOST projects.